torsdag 9 maj 2013

Det blev trädgårdsfix idag

Gud vad jag är glad att jag har en trädgård att påta i! Och ett växthus där jag kan stå och plantera, eller sitta och dricka kaffe, eller bara sitta och filosofera - bara vara.

Då kan jag koppla bort allt annat, glömma att jag har en massa måsten som annars pockar på uppmärksamheten.

Allt som oftast kan jag bli av med min huvudvärk när jag är i trädgården också. Det är himla skönt för då vet jag att jag slappnar av. Och så älskar jag känslan av att få jord runt fingrarna. Handskar använder jag endast om det finns taggar att sticka mig på, annars åker de av. Hejdå snygga naglar, vi kanske ses till hösten igen.

Om inte likstelhet har tagit över min kropp i morgon ska jag träna klockan tio. Är taggad och laddad för det! Magpass ... herregud i himmelen vad jag kommer vara slut i dagarna tre sen. Men det är det värt. Längtar efter att bli stark igen.

Ska försöka ta mig lite skrivtid i morgon också. För att jag vill. Och för att jag vill bli färdig någon gång. Men nu, snart sova. På riktigt. Är så trött! Kul fru.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar