söndag 4 december 2011

Jag vill gå en ny skrivarkurs

Eller nej, det vill jag inte. Inte så länge jag jobbar heltid. Skulle inte fixa eller orka det. Har ju ett hem som borde skötas också. Men jag skulle vilja att någon kunnig (helst en lektör) kunde läsa och bedöma. Men det kostar. Och jag är inte beredd att få några drömmar krossade nu.

Maken min (han den omtänksamma och kloke och nästan lite för snälle) säger att om jag vill sluta jobba och istället satsa på skrivandet får jag det. Han säger det utan vara ironisk, han säger det av omtanke. Gulle honom.

Men jag har en lutherjävel på ena axeln och ett väskberoende på den andra. Och mitt emellan någonstans har jag ett jobb som jag älskar, och som jag älskar att hata. Och som jag stundtals hatar på riktigt. Mest av allt hatar jag heltiden.


Blandade känslor. Ambivalens. Beslutsångest. Där har ni mitt liv just nu.
       .

6 kommentarer:

  1. Gå ner till 80% och skriv en dag i veckan? Har du barn så kan väl inte arbetsgivaren neka dig?

    SvaraRadera
  2. Varför måste du sluta ditt jobb? Kan du inte ta en "time-out" och gå en skrivarkurs och skriva samtidigt?Typ ta tjänstledigt för att prova annat jobb.
    Håll hårt i den mannen, han verkar ju vara en redig pärla!
    Ha det gott idag.

    SvaraRadera
  3. Hanna: Jag måste jobba heltid tyvärr :(

    Camilla: Vet inte om jag får ta tjänstledigt för att gå en skrivarkurs, är tveksam till det...

    SvaraRadera
  4. Gå ner i tid å skippa handväskorna ;P

    SvaraRadera
  5. MissC: Min arb.givare kräver heltid, tyvärr och i nuläget trivs jag för bra för att byta jobb... Dilemma!
    Men ibland är det nära att jag söker mig ett deltidsjobb.. :)
    Vi får se vad som händer.

    SvaraRadera
  6. Din bästa tid är nu. Ta dig en funderare på vad du vill och vad som är värt mest. Gå på magkänslan...

    SvaraRadera