fredag 14 augusti 2015

Näe, ska inte bli politisk

Mitt förra inlägg behövde skrivas för att pysa ut lite frustration.

Det är en av fördelarna med en blogg, att man kan använda den som en ventil. Att skriva på Facebook innebär alltid en risk att man hamnar i omöjliga diskussioner, och är det något som är slöseri med tid så är det just det. Två, eller flera personer som ska försöka övertyga den andre om att just den enes åsikt är den rätta.

Grovt förenklat förstås. Många diskussioner är intressanta, nyttiga och lärorika - men jag föredrar att föra dem muntligt. När personerna ser varandra och varandras ansiktsuttryck och kroppsspråk. I skrift är man alltid väldigt begränsad. Folk orkar oftast inte läsa en hel uppsats heller, och väljer kanske att skumma igenom kommentaren och väljer ut vissa bitar och så är missförstånden ett faktum. Som ska försöka förklaras och redas ut. Tjat in absurdum.

Vidare är jag inte jättemån om att vinna över folk till min sida, eller få folk att tycka som jag. Folk får tycka olika. Det finns nästan alltid olika sätt att se på saker och ting.

Så. Där gjorde jag en kort historia lång. Det är jag ofta ganska bra på. Vilken tur att jag älskar att skriva romaner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar