tisdag 15 september 2015

Dilemma

Slutet närmar sig. Manuset mäter 79200 ord och jag kan när som helst sätta punkt. Jag känner att jag kan sluta nästan när som helst och den känslan gör mig helt exalterad!

Dilemmat så … En av mina karaktärer står inför en stor förändring. Och frågan är hur mycket av den som ska ske i den här boken? 
Ska det sluta med ett sockersött naaaaw, eller ska det sluta med ett OCH HUR GICK DET MED DEN DÄR GREJEN?!

Det lutar åt varianten med stora bokstäver. Men jag måste nog förtydliga lite lite, ifall att det inte blir en fortsättning. 
 
Ack dessa ljuva bekymmer!


4 kommentarer:

  1. Jag gillar båda sluten, men om du planerar en fortsättning så skulle jag föredra det sista :) Kör hårt in i mål!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag utvecklade faktiskt slutet lite mer. Så att jag inte _måste_ skriva en fortsättning om jag inte vill. :)

      Radera
  2. Det får inte sluta med ett frågetecken runt något stort, det är taskigt mot läsaren (om det är en feelgood du skriver).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur för mig att jag ändrade och broderade ut slutet lite grann. Utan att avslöja för mycket :)

      Radera