torsdag 12 november 2015

Tvära kast med nygamla idéer

Igår bestämde jag mig för att testa att bryta ut ett par karaktärer ur manuset och tajta till storyn. Det kändes spännande och bra.

Men när jag kröp ner i sängen igår kväll för att sova kom nya idéer. Eller gamla idéer. Jag ska nog ha med alla fyra karaktärer i manuset ändå. Fast jag ska skala bort några bifigurer och skippa flera scener. Hålla det lite stramt. Försöka få bort allt som spretar för mycket.

Återstår att se hur det blir till slut. Kan komma nya tankar och idéer precis när som helst. Men till dess kör jag på!

Kan säga att det är en utmaning att skriva … manus 2 finns nu i några olika versioner och det blir till att hålla tungan rätt i mun när jag ska foga ihop alla personer och händelser.

Behöver nog ha lite frukost först.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar