fredag 11 december 2015

Morgonstund har guld i mund


Fredag, och det regnar inte! Inte än i alla fall.
Sent igår kväll fick jag iväg bilderna till förläggaren. I eftermiddag ska jag bli uppringd av redaktören, för att diskutera lite ändringar, tror jag. Enligt förläggaren tycker redaktören att det språkliga är väldigt bra. (Och jag tolkar det som att det dramaturgiska samt persongestaltningen lämnar en del att önska.)

Det kommer bli en del jobb i jul. Det är jag inställd på och ser fram emot. (För jag förväntar mig handfasta råd från redaktören. Hey! Jag är nybörjare på det här. I need help!)

Vet ni, det här att debutera kan vara bland det roligaste jag varit med om. Och då har vi knappt satt igång än!


2 kommentarer:

  1. Hahaha. Som jag känner igen det där! Att inte kunna ta beröm utan att samtidigt tolka det som kritik. Vad fin du är idag = du brukar se ut som skit. Den här texten är grym = i jämförelse med de kassa saker du brukar producera.
    Vore det inte skönt om vi kunde sluta med det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joooo. Kan vi försöka sluta med det omedelbart? Skulle vara så skönt.

      Radera