tisdag 14 juni 2016

Jag är hopplös


Tidigare idag skrev jag att jag skulle ha skrivledigt, och tänkte verkligen att jag skulle ha det. Låta hjärnan arbeta ifred samtidigt som jag skulle komma ikapp mig i tvättstugan. Men så öppnade jag dokumentet och började redigera ...

Jag hittade några direkta felaktigheter, som behövde tas bort och skrivas om. Och så raderade jag två kapitel som bestod av enbart blaha ... Ingenting som vare sig tillförde storyn något, eller förklarade något om karaktärerna. Bort bort! Även om det är surt att bli av med nästan 3000 ord i ett svep så är det bättre att ha text som tillför något.

Till slut var jag helt matt i hjärnan och rörde nästan ihop kapitlen. Jag var tvungen att gå därifrån. Får fortsätta i morgon. (Det känns lite segt, måste erkännas.)

Och nu måste jag intala mig att jag inte har bråttom. För jag har inte bråttom. Vill bara bli färdig.



1 kommentar:

  1. Ibland går det trögt (jag skriver också, men inte så ofta, för oftast kommer nåt annat emellan ;)) Vad skriver du?

    SvaraRadera