söndag 31 juli 2016

Skrivkramp, prestationsångest eller inte färdigvärkta idéer

Jag har börjat skriva ner idéer kring det som ska bli manus 3. Jag vet vilka personer jag ska ha med och vilka problem och dilemman ... 

... ändå vill jag inte komma till skott. Det är som om jag kastats av en häst och nu vägrar kliva upp i sadeln.

Problemet är att jag inte vet orsaken till varför jag vägrar. Om det är för att jag har kramp, är rädd för att inte kunna prestera eller för att idéerna inte är klara ännu?

Jag tar och sover på saken. Sova är underskattat. Vore det inte för min hälsporre skulle jag ge mig ut och springa också - allra bästa medicinen för ovan nämnda tillstånd. 

Ikväll blir det Yatzy mot maken (som varje semester), samt vin och ost. Och imorgon fortsätter jag idé-spånandet. Högst troligt tar jag och lär känna mina karaktärer lite bättre. Det måste göras innan jag börjar skriva. Kanske kommer nya idéer fram också, medan jag håller på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar