måndag 8 januari 2018

Då är vårterminen igång

Klockan 05:00 ringde alarmet i morse. Då hade jag precis somnat, kändes det som. Det tog evigheter innan jag kom till ro och kunde somna. Den blev kanske midnatt, vilket inte är supersent, men i min värld är det alldeles för lite med fem timmars sömn.

Hur som helst.

Första barnet, som skulle komma kvart över sex, var ledigt idag. Det hade ingen tänkt på att meddela mig ... Men det gör inget. Jag fick tid för planering. Och stå vid fönstret och titta efter en skolskjuts.

Lagom stressig start.

Strax före åtta kom tre andra barn, och det var den styrkan vi hade att ta hand om. Lagom start på terminen. I morgon börjar skolan igen. Det ska bli skönt att få rutiner. Tror jag. (Helst vill jag bara vara hemma och skriva. Kanske inte på heltid, men väl på deltid.)

Men jag ska inte klaga. Att göra en insats i samhället, samt tjäna pengar är inte heller helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar