söndag 10 november 2019

Livet

Det rullar på, livet. Ibland känns det bra och ibland är det skit. (Hormoner.)

Om bara några dagar kommer sonen hem efter sin åtta veckor långa utlandspraktik. Jag längtar ihjäl mig. Jag var dessutom bortrest när han åkte så för mig har det blivit nio eller tio veckor utan honom.

Bara att vänja sig antar jag.

Skrivandet känns bra. Förvånansvärt bra, faktiskt. Undrar om jag lurar mig själv ...?

Jag satte igång att skriva på onsdagen, tror jag, efter att jag kom hem från syrran i USA och sedan har jag skrivit nästan varje dag.

Fortsätter jag så här i samma takt och med samma positiva känsla kommer jag kunna vara klar med utkastet vid nyår. Jag vet, ni har hört den förut ... men man måste ju hålla uppe hoppet. Säger de.


Och så har vi det här hormonella eländet ... och lite annat elände som jag kanske får anledning att återkomma till. Kan behöva lite hållna tummar och så, men det kommer säkert att bli bra.


Till helgen är det dags för den årliga tjejhelgen - det ska bli jättekul. Det var länge sedan jag såg fram emot något så mycket. (Bortsett från resan till min syster tidigare i höstas då.)


2 kommentarer:

  1. Hormoner ja... Bytte precis hormonspiral. När den ska tas ut om fem år blir det snipp-snipp för maken. Vägrar hålla på med den här skiten mer!

    Skönt att det flyter med skrivandet! Själv är jag i nån slags svacka (kanske hormonell?)...

    SvaraRadera
  2. Jag bidrar med alla mina tummar och hoppas att det kan hjälpa något. :)

    SvaraRadera