tisdag 4 augusti 2020

Sommaren 2020 - så här långt


I korta drag:

Juni började storstilat, vädermässigt, och jag längtade efter regn och mulet väder. Vattennivåerna var låga och bevattningsförbud infördes ... trädgården började bli torr och mina vattentunnor var tomma.

Juli var kall och bedrövlig. Jag fick mitt efterlängtade regn, med råge ... 

Maken och jag var i torpet och grejade och grejade och grejade. Och hade det skönt. Vi tog en tur till Älmhult och köpte soffor.

Augusti har varit blandat väder men mest uppehåll och lite sol ... idag är det bara den fjärde så allt kan ju hända. Första augusti firade vi mamma och pappas guldbröllop! Så mysigt och trevligt.

Andra augusti var grått och lite regnigt och jag hade huvudvärk och sov två timmar på soffan ...

Tredje augusti var solig och fin.

Idag skiner solen och maken och jag ska ut till kusten och promenera.

I morgon ska det regna och då ska jag skriva.

På torsdag, fredag och lördag ska jag tvätta och hänga på tork ute i finvädret. 

Augusti har potential att bli en riktigt bra månad ... jag återkommer om det.

1 kommentar:

  1. Vardagligheter. En sakta lunk. Visst är det ändå något visst med det. Fast huvudvärken kunde ju ha kvittat.

    SvaraRadera