onsdag 5 oktober 2022

Rött vildvin

Bilden blev verkligen inte bra, men ungefär i samma sekund som jag la ner mobilen i väskan hade jag glömt att jag skulle ta ett kort från andra sidan, för att fånga färgerna bättre. 

Hursomhelst. Bladen är starkt, nästan lysande röda just nu - och jag får inte nog av att beundra färgerna. Rönnens färger däremot lämnar en del att önska i år - de gick från gröna till bruna på nolltid - inga vackra höstfärger alls. 

Men vissa lönnar är lika fantastiska som vanligt.


Vad gäller jobbet känner jag att jag har börjat landa i min nya roll. Jag har blivit ett känt ansikte (åtminstone för de flesta) i de två klasser jag är, och det känns bra. Och även om vissa saker fortfarande känns förvirrande och nya börjar det mesta falla på plats. Det största bekymret just nu tycks ändå vara vädret ... inte jättekul med regn och blåst. (Men positivt att elen förväntas bli 'billig' idag.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar