lördag 18 mars 2023

Vem är jag i detta nya?

Tider förändras och tillvaron blir inte som den brukade vara ... Vem är jag när jag inte längre har barn som behöver mig? Vad kan jag och framför allt - vad vill jag?

Inom en inte alltför avlägsen framtid kommer våra barn att flytta hemifrån ... en av dem kanske redan till hösten om saker och ting faller på plats och vill sig väl. Nästa flyttar om kanske drygt ett år och den tredje flyttar om ungefär fyra år. Men fyra år går fort! Om jag tänker tillbaka fyra år i tiden har inte jättemycket tid passerat.

Mina omsorger behövs inte, även om jag behövs på annat sätt för mina barn. Jag har mer tid till mig själv (på gott och ont) och jag behöver klura ut vad jag vill med mitt liv.

Eller måste jag? Nej, inte för sakens skull, utan för att jag vill. Just nu befinner jag mig på en plats där jag inte riktigt trivs. Jag klagar för det mesta över platsen. Är inte nöjd och inte glad. Och jag vill inte vara en gnällig person. Trivs man inte får man göra något åt saken. Antingen se till att man trivs eller flytta på sig. 

Så nu försöker jag hitta en plats där jag passar in, och där jag kommer att trivas med tillvaron och - inte minst - mig själv. 

Något som borde vara spännande och kul men som bara känns motigt och fel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar