söndag 28 maj 2023

Tre veckor kvar (lite gnäll kanske?)

I fredags var det tre veckor till skolavslutningen. (Tre!)

Tre arbetsveckor varav en är kort och den sista är just den sista ... Ska nog gå att klara av även om det känns oerhört segt just nu pga omständigheter ... 

Men det ska förhoppningsvis kännas lättare och lättare för varje dag. 

Det ska bli oändligt skönt med ledighet. Jag behöver det. Det har varit några tuffa månader, även om det samtidigt har varit roligt. Jag tycker väldigt mycket om klassen, men jag tycker inte om pratet, tjatet och stöket som är varje dag, hela tiden. (Fattar inte vad min kollega och jag kunde gjort annorlunda för att få dem att sluta prata så mycket. Aja, snart är det slut och till hösten har de kanske mognat lite och så får de en ny lärare som jag tror blir jättebra.)

Frågan är vad jag gör till hösten? Alla är övertygade om att jag hittar ett nytt jobb och det gör jag kanske. Just nu orkar jag inte oroa mig. Vill bara få vara ledig, få vara, bara vara ... få tillbaka lite energi och kraft och arbetsglädje. 

Nej, mest av allt vill jag ha min skrivlust tillbaka. Jag vill ju skriva! 

Skriva och träna. 

Och få känna mig lugn och tillfreds. Ingen orimlig önskan, eller?


3 kommentarer:

  1. En fin sommar önskar jag dig, och passa på att njuta av ledigheten. Men försök att ägna tid åt skrivandet, för det är du bra på. Glöm inte det!

    SvaraRadera