fredag 22 mars 2024

Jag gillar att räkna!

Jag kan knappt gå i en trappa utan att räkna varje steg jag tar. Ibland räknar jag enbart trappstegen och ibland samtliga steg. Ibland roar jag mig med att räkna hur många steg det tar mellan varje lyktstolpe längs min promenad. Och ibland kollar jag om det blir fler steg när jag går till ett ställe än när jag går tillbaka. Jag älskar stegräknare och vill helst slå gårdagens siffra ... 

Kanske är det meditativt att räkna? Kanske är jag uttråkad? 

Jag har alltid älskat att räkna pengar, och räkna ner till roliga saker. Just nu räknar jag ner antal arbetsdagar kvar ... 5 stycken. Och tills vi åker till Spanien (betydligt fler). Och så räknar jag antal ord i manuset. Hur många jag skriver per dag och hur många jag har skrivit totalt - 17467 - och hur många som är kvar tills jag eventuellt blir klar. Men här är det lite oklart om jag kommer att bli klar, eftersom detta inte är ett riktigt manus. (Men jag hoppas såklart att det ska bli det i slutändan. Om ca 70000 ord.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar