onsdag 27 juli 2011

En solig onsdag

I alla fall vad gäller eftermiddagen - sol och klarblå himmel! Måtte det bli lika härligt i morgon. Halsen känns mycket bättre idag och jag har varit ute och powerwalkat en sväng. Det blev lite jogging också eftersom kroppen och benen var så pigga och fulla med spring. Men jag dämpade mig. Vill inte väcka en förkylning i onödan... Är jag helt symtomfri i morgon blir det nog en löprunda. Eller så tar vi den på fredag lördag eller söndag.

Idag har jag planterat lite. Gett mina plantor lite gödsel och bara pillat lite här och var i trädgården. Några pelargoner har behövt bli lite kelade med. De har inte fått någon kärlek efter att jag började nytt jobb. All ork gick till det. Men nu har de fått omvårdnad, hoppas de är glada.

Nu ska jag gå över till grannen med mitt vinglas och tjôta lite. Eller om jag först skulle köra igång en maskin till. Fast då måste den hängas förstås. Orka! Nä, jag laddar en maskin som är klar i morgon bitti istället. Smart.
    .

1 kommentar: