torsdag 4 juli 2013

Är det bara här?

Det verkar vara varmt och soligt överallt förutom i Göteborgstrakten. Här är regn, mulet och 17°.

Jag planerar att gå och lägga mig om en timme ungefär. Det blev sent igår och jag behöver sova ikapp. Vi har varit inne hos min syster och ätit middag, trevligt, men de var lika trötta de ... (Vi är inga ungdomar längre och nattsuddande tar verkligen ut sin rätt.)

Idag har jag tillbringat större delen av tiden i växthuset. Helt ljuvligt härligt! Pelargoner har blivit ompysslade och sticklingar har stuckits ner i jord. Nu hoppas jag på fler rosenpelargonplantor.

Skriva ska jag nog inte göra nu. Även om jag skulle komma in i ett flow så är det inte värt det. Jag MÅSTE sova. Men i morgon har jag tänkt fortsätta skriva. Om handen och armen vill. Jag har fått ont i muskelfästet i armbågen igen. Himla trist. Tennisarmbågen igen ... Skit. Jag vill inte vara begränsad! Hatar det.
.

1 kommentar: