onsdag 17 juli 2013

Hoppas på bättre dag i morgon

När jag vaknade och såg klarblå himmel och glittrande dagg blev jag full av energi! Jag hängde tvätt, gjorde kaffe och skrev på min text. Sedan hände något. Jag blev sur. Och ännu surare och till slut stank det nästan surt om mig. På riktigt. Och jag kunde inte vända humöret och bli glad heller, det gick bara inte.

Sen eftermiddag bytte jag om till träningskläder och gav mig ut och sprang. 4,1 km på 26 minuter. Jag svettades som en tok när jag kom tillbaka. Löprundan var välbehövlig, men tre pass på mindre än en vecka är lite för mycket, det stramade i hälsenan mot slutet och jag inser att jag får ta det lugnt några dagar.

I morgon har vi pratat om att åka ut till havet, jag funderar på att låta familjen åka utan mig. Jag kanske behöver lite egen tid. Och familjen kan behöva få lite tid utan sin tjuriga mamma.

Mest av allt hoppas jag att jag är glad när jag vaknar. Och att familjen inte har lust att åka till kusten. Kallt i vattnet och sen hinna hem till dotterns fotbollsmatch klockan 17. Hej jättestressen. Jättekul. Nej.
:

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en gladdag imorgon =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Exakt sådär kände jag i förrgår när jag läste genom mitt första kapitel. Tyckte det kändes så kasst och blev riktigt surig. Tog en skrivfri dag igår och idag känns det faktiskt lite bättre..

    SvaraRadera