onsdag 3 december 2014

Extraval eller extra val?

Nej, jag ska inte bli politisk. Jag bara undrar varför det står extra val överallt, när det heter extraval? I alla fall är det vad det låter som. Extraval.

Jag ogillar särskrivningar. Ibland särskriver jag själv, oftast om jag vill betona ett ord på ett särskrivet sätt, eller av misstag. Har märkt att jag särskriver vissa ord av bara farten. Och då tittar jag mig omkring - var det någon som såg? Sen rättar jag till, snabbt som bara den.

Nu ska den här trötta varelsen duscha och sedan sova. Fick en usel start på dagen i morse. Barnen har varit mer än sjövilda på jobbet - jag fick tyvärr bli jättearg! Och så matlagningen nu på kvällen torrkokt ris och tråkiga kycklingklubbor … och pumpafröpåsen som var full med larver, "spindelväv" och flygfän. Fy satan. Blir till att sanera i lådorna i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar