lördag 10 oktober 2015

Utseendefixeringen

Det blir allt vanligare med sk vanliga modeller. Så som folk ser ut, typ. Utan photoshop. Det är bra. Jättebra! Men jag efterlyser ändå modeller som är ännu mer "vanliga" än de som syns på bild.

Såg ett inlägg på Facebook nu på morgonen som visade kvinnor med lite mer normala kroppar än vanliga modeller. Icke fotoshoppade ansikten och kroppar. Skönt! Jag älskar sådant. Fram med mer naturliga utseenden.

Gladast blev jag över att en smal person fick vara med på bilden! Men bara en. De andra var kurviga, med stora bröst. (Såklart! Finns det inte storvuxna kvinnor med små bröst? Eller räknas inte de?) Alla ser väldigt självsäkra ut på bilden, nästan överlägsna …

Var är alla kvinnor som ser glada, vänliga och snälla ut? Måste en modell se ut som att hon tycker att hon äger världen, eller är bättre än de flesta andra?

Självförtroende och självsäkerhet är bra, men viktigare än det är självkänslan. För det är den som drabbar omgivningen.



2 kommentarer:

  1. Bröst är mest fett, så ju större på andra ställen desto störrre boopisar (jag VET! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du såklart helt rätt i. Borde jag nog fattat om jag tänker efter :)

      Radera