onsdag 7 oktober 2015

Vänta vänta vänta!

Igår skrev jag 3465 ord. Totalt mäter nu manus 3 35400 ord. Det går alltså framåt!

I förrgår dippade jag lite och tänkte att det skenat iväg åt fel håll … häromdagen skrev jag 6000 ord. (Alldeles för mycket.) Och kände att jag liksom svävade ut lite för mycket … Dock har jag inte gjort misstaget att läsa igenom texten, för då hamnar jag i ett redigeringsläge som oftast slutar i att jag pillar sönder texten.

Nej, redigering väntar jag numera med tills det är dags för redigering.

Egentligen är det bara bra att jag får vänta på respons på manus 2. Helst skulle jag vilja få den när manus 3 är färdigt. (Nu skriker mitt inre jag på mig - vill inte alls vänta längre!)

Och besked gällande manus 1 kunde också få vänta, för jag misstänker att de har en del åsikter och förslag på förändringar i texten. En del jobb att göra där också.


Såååå, att vänta är egentligen bara bra för mitt manus 3-skrivande.


4 kommentarer:

  1. Ja det vill jag mena. Att det går framåt! 354 000 ord är ju ett riktigt praktmanus! ;) Är det en ny bibel du skriver? :))

    SvaraRadera
  2. Skämt åsido, kul att höra att det går bra :)) Härligt med lite medvind! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, men den har avtagit nu. Tror att jag måste ändra en del, att jag liksom haft lite för mycket medvind ett tag, och spårat ur lite ...

      Radera