måndag 29 augusti 2016

Känns det inte bra, är det oftast inte bra

Efter att ha våndats några dagar och slitit mitt hår över det här nya manuset har jag nu bestämt mig för att lägga ner den här versionen och börja om på nytt. (Men med samma personer, trådar och spår.)

När det känns segt och tråkigt att skriva ett kapitel beror det oftast på att det ÄR rätt segt och tråkigt. Och sådan text vill ingen läsa.

Idag tar jag en skrivfri dag och ägnar mig åt helt andra saker. Bland annat åt att fundera vilken inledning jag verkligen vill ha på manuset ...


När detta manus är färdigt någon gång i december och ska vila, ska jag börja redigera manus 2 som jag skrev i våras. (Det ligger och vilar just nu.) I alla fall är tanken att jag ska redigera det. Hoppas att det håller måttet.


Eller behöver jag inse att jag måste skriva några fler manus innan jag känner mig som en färdig* författare.


*Blir man någonsin färdig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar