lördag 13 maj 2017

Vill slå ett slag för träning!

Om du inte tränar eller motionerar regelbundet - börja med det! Det är så fantastiskt skönt när passet är över!

Jag vet att det är lätt att låta hurtig när man är inne i en bra period, som jag är nu, och jag vet också att det är väldigt lätt att man hamnar i soffan vissa perioder. Men nu lämnar vi det negativa åt sidan.

Idag har jag varit på mitt andra RPM-pass (en typ av spinning) på evigheter. Första gången var i tisdags. Jag ville bara gå därifrån. Tittade på klockan i stort sett hela tiden och manade på den att ticka snabbare.

Men efteråt hände något. Jag pratade för mig själv nästan hela vägen hem: "Gud så skönt" sa jag om och om igen. Och jag log med hela ansiktet. Om någon såg mig undrade de säkert ... Dagen efter kändes det som att jag hade fått en ny kropp. (Lite överdrivet kanske, men nära på. Känslan var underbar. Som om negativ energi som lagrats under lång tid hade försvunnit. Typ.)

Att jag skulle gå i morse igen var självklart. Och idag var det en instruktör sänd från himlen - hon fick mig att utmana mig själv och hon rörde mig till tårar. (Ja, jag är oerhört lättrörd, men ändå! Lyckan jag kände var stor!) Och idag tittade jag bara på klockan vid tre tillfällen.

Resten av helgen ska jag vila och, framför allt, äta ordentligt. Ev träna överkropp i morgon, om kroppen känns pigg. På måndag blir det yoga och på tisdag RPM igen. Om jag inte åker på någon förkylning eller annat dumt. Tydligen finns det någon högre makt som inte vill se mig vältränad ... eller så är det jag som äter för lite i förhållande till förbränningen. 🙄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar