söndag 19 augusti 2018

Vardagsvardag i morgon

I morgon börjar jag jobba efter nästan 3 månader ledigt. Hade tänkt avvakta tills efter valet, för att få några veckor med lugn och ro hemma ... liksom landa efter den långa ledigheten och få vara ensam ledig ett tag.

Men så ringde de från mitt jobb ... eller mitt förra jobb. Eller mitt kommande ... jag hade tänkt ringa och säga att jag vill vikariera, eftersom jag tackade nej till YH-utbilningarna.

De frågade om jag kunde tänka mig att jobba enstaka dagar. Måndagar tom september månads slut och varannan onsdag (hur länge vet jag inte, terminen ut kanske? Spelar ingen roll) jag sa ja.

Det känns jättekul, jag längtar efter att få komma hemifrån och jobba lite (tjäna lite pengar!!!) och jag storlängtar efter att få jobba med barn igen!

Och två dagar under en vecka är lagom mycket att starta terminen med.

1 kommentar:

  1. Det blir inte alltid som en tänkt sig men det brukar oftast bli bra ändå. Till slut.

    SvaraRadera