lördag 17 november 2018

Liten rapport om livet

Det är jobb, studier och skrivande som upptar det mesta av mitt liv just nu. Och träning och rehab. Och kanske ett sommarhus till.

Jobbet känns jättebra. Eller jobben snarare. På alla sätt. På måndagar är jag i två 1:or och på fritids. På tisdagar är jag oftast ledig för att plugga, eller jobbar i särskolan eller träningsskolan om de behöver mig. På tisdagkvällar är det kurs. Onsdag - fredag jobbar jag eftermiddagar som avlösare, lugnt och behagligt.

På helgen försöker jag hinna med allt jag inte gör på veckodagarna, samt nojar över kommande tenta. (Och förmodad omtenta ...)

På det hela taget känns livet helt okej. Önskar bara att jag hade en bil till för att kunna övningsköra mer med barnen. Önskar också att jag inte oroade mig så mycket över tentan och referaten som ska skrivas, utan att jag var mer strukturerad och fick skrivet lite mer på romanen. Men det kanske löser sig ändå? Jag borde kanske sluta oroa mig.

Och så är det att överleva det här mörkret ... Men så fort vi kommer in i advent blir det ljusare igen - adventsstjärnor och ljusstakar och utebelysning i allas trädgårdar. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar