söndag 2 december 2018

Börjar ana ljuset i tunneln

På tisdag är det tenta.

På tisdag kväll är tentaångesten över och ersatt med - förhoppningsvis - enbart lättnad.

Jag hoppas innerligt att jag är nöjd med min insats och slipper våndas allt för mycket inför resultatet. Jag vill nämligen ha ett ledigt jullov, utan att behöva plugga inför omtenta! Jag har för sjutton en roman att skriva!

Vi har pluggat en del, syrran och jag. Igår gick vi igenom våra anteckningar och alla viktiga begrepp, och allt annat som vi tror kan komma på tentan.

Ångesten börjar lätta något, men inte helt. Jag lär vara ganska nervös och orolig på tisdag.

Idag ska vi titta när sonen spelar innebandymatch och efter det blir det lite glögg, pepparkakor och tända första ljuset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar