söndag 16 december 2018

Snart, snart jullov

Efterlängtad och nödvändig ledighet om bara fem dagar! Men det blir väl till att plugga en del förstås ... delkurs tre handlar om grammatik. Väldigt roligt men också väldigt svårt. Det finns så otroligt många termer och begrepp att lägga på minnet och hålla ordning på. Tentan lär bli jättesvår!

Det är några saker som måste fixas innan ledigheten, både roliga och jobbiga:

  • Jobba sista måndagen - jag kommer sakna eleverna och kollegorna jättemycket
  • Åka till Stockholm och spanska ambassaden på tisdagen och fixa ett NIE-nummer. Gå upp i ottan och åka tåg, typ hela dagen - och därefter kurs på kvällen
  • Skriva kontrakt för nytt jobb gällande vårterminen 


Först och främst ska jag vara leeeedig. Därefter ska jag skriva. Jag hoppas att jag orkar och fixar att färdigställa manuset. Det återstår ca 22' ord innan första utkastet är färdigt. Jösses. Det är stort! (Men det återstår en del besvärliga saker att jobba med innan jag kan ropa hej.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar