lördag 25 december 2021

Julafton 2021

I skrivande stund är det -11° ute och solen är på väg upp. Vi fick en lite vit julafton i år, även om det inte var särskilt mycket snö. Men det vita lagret på marken gjorde tillvaron betydligt ljusare och vackrare än om det varit grönt (och brunt). Är så glad och tacksam för det.

På förmiddagen åt vi äggröra och skinksmörgås, sedan öppnade vi lite julklappar och spelade egengjorda Kahoot. 

Klockan 15 gick vi över till grannarna (min syster) och firade en väldigt mysig jul med massor av god mat.

Efter besök av tomten körde vi julklappsleken och sedan avslutades kvällen med en snabbversion (som blev evighetslång) av Trivial Pursuit - så himla kul! (Enda sällskapsspelet som jag tycker om.)


Snart börjar mitt hälsoår ... mindre socker och vetemjöl som får mig att må sämre än jag borde, och istället mer grönsaker, fibrer och frukt samt yoga och styrketräning. 

Om tre veckor fyller jag 50. 

(Hur kan jag fylla 50? Fattar faktiskt inte det. Jag som knappt känner mig som 30 ... så himla konstigt.)


1 kommentar:

  1. Låter som en fin jul. Och visst finns det mycket att vara tacksam över. God forts.

    SvaraRadera