onsdag 22 december 2021

Var är julkänslan?

Den här hösten har gått fort. Nästan läskigt fort. Jag ska inte gå in på några detaljer, men jag kan berätta att jag är glad att den är över.

Om två dagar är det julafton och jag har ingen julkänsla över huvud taget, jag vill bara att det ska bli nytt år. Ett nytt år. Nytt. 

Det enda jag önskar just nu är att min familj och jag får ha hälsan i behåll. De här sista veckorna har varit väldigt jobbiga och påfrestande, med huvudvärk, feber och hosta. (Hur envis kan en hosta vara egentligen?)

Igår var jag med på en väldigt spontan after work. Himla trevligt och jag är glad att jag bestämde mig för att följa med. Jag behöver nog mer sådant! Men först måste jag bli pigg och glad igen. Och för att bli det måste jag komma igång med träning igen. Men för att kunna det måste jag bli helt frisk och pigg. 

En ekvation som känns omöjlig just nu. (Tack och lov att jag är ledig ett par veckor nu.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar