söndag 18 juni 2023

I natt kom det äntligen lite regn

När jag vaknade vid femtiden hade det kommit en liten skvätt men efter det vet jag inte om det kommit något mer. Jag somnade om till strax innan åtta (!).

Jag hoppas innerligt att det kommer mer, mycket mer. Och gärna lite åska. Men i vanlig ordning kommer väl inte det så länge jag är hemma.

Idag blir det kanske fika med några kompisar och så ska jag vattna mina tomatplantor. Och om vattnet i tunnorna räcker ska jag hälla på en del i rabatten. Och på rosorna. Och på tal om ros så fick jag en jättefin (Madame Boll) av eleverna. Den ska grävas ner på lämpligt ställe.

Lite yinyoga borde jag klämma in också. Och kanske ett styrketräningspass, men jag måste känna efter att jag känner mig tillräckligt stark för det.

Men först kaffe! ☕️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar