tisdag 20 juni 2023

Ledig, ledig

I fredags fick jag veta att det inte alls var min sista arbetsdag då, utan att jag skulle jobba även på måndagen ... och eftersom jag aldrig är omöjlig (och inte hade något särskilt bokat) sa jag jaha, okej och ställde in mig på att jobba ännu en dag. 

Gårdagen var lättsam och trevlig - enbart. Skulle vilja ha ett jobb som är enbart lättsamt och trevligt och innefattar god fika där man får en fin blomma och trevlig present. 😃

Igår kväll orkade jag inte fira min ledighet. Orken, precis allt av det lilla som finns, bara försvann. (Det här  sista året har varit galet ...)

Men ikväll orkar jag dricka lite vitt vin i uterummet. Koltrastarna sjunger så fint och solen värmer. Och jag är ledig! Länge. Vad jag tar mig för till hösten vet jag inte i nuläget, och orkar inte riktigt tänka på heller. Det får lösa sig. Allt brukar lösa sig. Men jag har tänkt börja skriva igen. Och redan idag har tankarna börjar röra sig lite kring manuset ... inte mycket men mer än på flera månader. Jag vill skriva igen.

I morgon har de lovat regn och det hoppas jag VERKLIGEN att det blir. Och det hoppas naturen också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar