lördag 16 september 2023

Här lämnar hon!

Hon ser ut som tryggheten själv! (Och jag var nära att börja storgråta.) Min yngsta dotter - mitt mellanbarn - är i skrivande stund ombord på ett plan mot Paris, för vidare färd till Malta där hon ska bo och plugga i fem månader.

Det är inte klokt. Hon var ju nyss liten. Och nu, på väg mot helt egna äventyr, helt själv. Älskade barn!

Jag har vetat länge att hon velat plugga utomlands. Och har fått läsa hennes ansökningsbrev (på engelska!) för att bli antagen. Jag är inte förvånad att hon fick en plats, för brevet var såå bra. Och jag är så stolt! Men framför allt glad över att en dröm är på väg att gå i uppfyllelse. 

Nu sitter jag och följer hennes plan på Flightradar 24 och undrar när jag ska fatta att hon faktiskt inte kommer hem på flera månader. Kanske till jul om hon inte väljer att stanna kvar där nere. Det kommer att bli tomt ... Men också så himla kul och spännande att få följa hennes äventyr, om än lite på håll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar