onsdag 27 september 2023

En tredjedel nu!

Idag passerade manuset 30 000 ord, vilket innebär att jag skrivit en tredjedel. Hurra för det!

Och just idag känns det riktigt kul att skriva igen. Ingen garanti för att det känns bra i morgon eller övermorgon, men jag är glad för det lilla. Jag tänker kämpa på. Bättre att flödesskriva lite för mycket än lite för lite - eftersom det är lättare att plocka bort text än att sätta dit ny.

När jag började jobba på 'Tills något annat tar vid' med min redaktör skulle 5000 ord tas bort, och det var innan vi ens började arbeta med texten ... jag hade en förmåga att använda väldigt många ord i onödan. Det hoppas jag att jag har förbättrat sedan dess.

Så. Ca 60 000 ord ska skrivas innan manuset kan anses vara färdigt, i sitt första utkast. Det är en del. Ganska mycket faktiskt. Men jag väljer att sikta på 45 000 först och väl där ska det firas. Om så bara med en kopp kaffe. 

Vågar inte ha någon uppfattning om när det kan tänkas bli ... men förhoppningsvis senast den 11 oktober. Det ska vara mitt mål. 

Och om jag vågar tänka fritt och satsar högt så kan jag nå 60 000 runt den 28 oktober. Om jag har räknat rätt och om kroppen håller och universum vill mig väl. (Jag har ju jinxar förut, så jag får väl lägga till ett peppar peppar.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar