torsdag 5 oktober 2023

"Rena snurren"

Det är rena snurren, brukade min mormor säga om något var rörigt eller väldigt oklart. Och jag känner precis exakt så nu.

Är det inte glasögonen som jag blandar ihop så är det saker som har med jobb att göra ... eller träning, tid och åkommor. 


Jag vill minnas att mormor brukade säga "rene snurren" istället för "rena" men jag kan minnas fel. Spelar ju ingen roll heller, för i sak betyder det samma.

Idag är det torsdag och jag är vikarierande NO-lärare. Det känns sådär ... Himla bra arbetslag och goa elever, men jag är så långt ifrån NO-lärare man kan komma. Fast jag fick bra hjälp med planeringen igår så det kommer att bli bra. (Måste bara acceptera att jag inte är bäst på allt.)


Skulle helst vilja vara hemma och skriva idag. Manuset krympte lite igår. Nödvändigt eftersom jag hade använt alldeles för många onödiga ord i söndags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar