tisdag 31 oktober 2023

Ett extrapass innan helgen

Receptionschefen skrev för en stund sedan och undrade om jag ville jobba ett extra pass tillsammans med en kollega innan helgen. Ja tack!

Är och har varit lite smånervös inför att jobba ensam på lördag och söndag. Inte för att jag inte kommer klara det, utan för att jag vill göra det bra och rätt. Slippa ringa och fråga medan gäster står och väntar ... (Ja, jag vill kunna allt redan från första början och jag vill vara både snabb, trevlig och proffsig.) 

Med lite mer träning kommer jag att känna mig säkrare och då blir det också roligare. 

Bra! Nu ser jag väldigt mycket fram emot nästa jobbtillfälle och det gläder mig något enormt!

Och så fick jag ett bra tips häromdagen som jag bankar in som ett mantra just nu:

Le och se van ut

(Fake it 'til you become it.) Det blir bra, när jag väl kommer in i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar