lördag 7 oktober 2023

Veckorna rullar på

Idag är det fyra veckor sedan vi vinkade av yngsta dottern som åkte till Malta. Hon pluggar där nu, i den sköna högsommarvärmen. Skulle vilja hälsa på, för att få uppleva lite av hennes tillvaro och för att få träffa och krama henne igen ... men det är ju så dyrt att åka dit! Och det går inga direktflyg ... dyr och lång resa för bara några dagar. Och jag som bara jobbar deltid, ca halvtid kanske. Dyrt.


Apropå jobb så rullar vikariatet på, på skolan. Och någon eller några eftermiddagar i veckan jobbar jag i butiken. Önskar att det vore mer eftersom det är så himla trevligt! Men igår missade jag att kolla att ett kortköp gick igenom och just det köpet gick tyvärr inte igenom ... Det retar mig något enormt att jag missade. 


Igår kväll blev det trevlig bubbelkväll med trevliga tjejer. Sent blev det också men så himla kul att prata och skratta en hel kväll. Borde göra det oftare ... om jag bara hade energin och lusten ...


Men snart kanske jag vet vad som fattas mig. Förhoppningsvis behöver jag bara förändra mitt liv lite, och börja träna igen för att få ny ork och energi. 


Skriver gör jag också. Onsdag, lördag, söndag är mina skrivdagar. Och ibland övriga dagar om jag råkar vara pigg och skrivsugen när jag kommer hem från jobbet.

Idag blir det inte mycket skrivet ... dels har jag huvudvärk, dels ska jag snart iväg på familjeaktivitet (ska spela minigolf). Det ska bli trevligt men den här trötta människan hade behövt en dag i soffan. Fast jag ska rycka upp mig! Det får bli soffdag i morgon istället. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar