söndag 15 oktober 2023

Funderar igen

Vet inte om idén jag fick i natt är särskilt bra, när jag tänker efter. 

Dock behöver hela storyn twistas till lite (eller ganska mycket) innan det är klart, men det får bli i redigeringsrundan. Några fler konflikter och annat spännande ska in, men en spänningsroman blir det inte. 

I nuläget är den ganska slätstruken och jag upplever att jag kört fast ... igen. 

Får leta fram mina anteckningar med idéer och se om någon funkar. Annars får jag ge mig ut på en powerwalk eller städa. Eller kanske planera morgondagens ena NO-lektion.

Att skriva när jag kört fast brukar aldrig funka. Såvida jag inte testar att skriva något helt annat, en helt ny genre ... men tänk om den storyn skulle locka mer än den jag håller på med?! Då blir jag ju aldrig klar!

Det kanske är det som är meningen med mitt skrivande. Att aldrig bli klar.


Suck.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar