lördag 25 maj 2024

Lite av varje

Livet. Uppgångar och nedgångar. Som det ska vara, antar jag.

Sonen har flyttat och det känns både roligt och tråkigt, förstås. Saknar honom men är samtidigt väldigt glad för hans skull. Han gillar sin charmiga lägenhet.

Igår begravdes min moster. Väldigt fint, oerhört sorgligt. Hon är saknad! Hon var viktig för mig, framförallt när jag växte upp.

Det har blivit en del inhopp i anpassad skola (fd särskolan) och i två särskilda undervisningsgrupper. Riktigt kul eftersom jag känner både kollegorna och flera av eleverna. 

Och så jobbar jag vidare i världens mysigaste butik! Jag gillar verkligen det jobbet. Tufft ibland, när det är mycket som ska göras på samma gång, men oftast bara trevligt! För det mesta är det lite lugnare när jag jobbar eftersom jag främst ska vara där på eftermiddagarna, men ibland har jag fått hoppa in och ta hela dagar. 

Den här helgen hade vi tänkt åka till Småland men maken hade en del jobb han behövde göra. Jättetråkigt men så blir det ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar