tisdag 28 maj 2024

Vill ha och behöver

Semester!

Vill vara ledig. Behöver vara ledig. Bara vara. Vila, slappa, koppla av. (Något jag blir fruktansvärt uttråkad av ganska snart, men ändå. Behöver nu.)

Men jag ska inte klaga. Jag jobbar inte ihjäl mig, som förra året den här tiden - gud som jag slet! I motvind och uppförsbacke. I princip ensam. 

Nu jobbar jag lagom mycket, även om det stundtals blir mycket, och har tid över till trädgård, träning och skrivandet! Älskar det. Älskar tillvaron när den är bra och behaglig. Ändå är jag trött och matt och helt dränerad på energi. Är det mentalt, tro?

Jag älskar jobbet i butiken - det är oftast en fröjd att vara där! Och jag trivs med mina inhopp i anpassad skola och i särskilda undervisningsgruppen. 

Och så gillar jag att skrivandet (redigeringen) känns bra och kul just nu. 

Skönt med glädjeämnen. Tacksam.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar