söndag 29 september 2024

Redigering och växthusfix

Det är ju bra att ha balans i livet och när jag suttit lite för länge med datorn och redigerat behöver jag göra något helt annat. Brukar gå ut i trädgården och greja lite, eller växthuset. Idag hade jag en del tomater att ta hand om innan kylan kommer på allvar. Passade även på att klippa ner dem ganska rejält.

Sen fortsatte jag redigera och då gick det bättre än innan. Äntligen börjar jag röra mig lite framåt igen! Dock gick det inget vidare med balansen ... försvann in i skrivandet helt och hållet.

Får öva på det där med att ta pauser. Att sätta alarm på ugnen är det bästa - jag hatar pipandet och jag kommer bort från soffan eller arbetsrummet. Mobilen är lätt att stänga av och tänka 'bara lite till'.

Här finns fortfarande gott om förbättringspotential. :)


2 kommentarer:

  1. Ta du tillvara på det där ”flowet”. Det är inte alla förunnat. ☺️

    SvaraRadera
  2. Det ska jag försöka göra! 😊

    SvaraRadera