fredag 3 december 2010

Kaffetåren den bästa är

Eller ja, något liknande. Finns broderat i ett hus långt från mitt.

Hemma. Vård av barn. Vård av förkylning. Väntan på pesten. Min syster messade mig i morse "har magsjuka, ät vitpeppar!" Vi var på Ikea igår. Åt korv och gick och grävde i samma godispåse. Nu är jag livrädd. Men vid gott hopp (eftersom hoppet är det sista som dör) - jag får inte bli sjuk. Får inte får inte. FÅR INTE.

Kaffe och choklad. Radioprat i bakgrunden och lite "måsten" som ska göras. Tråkigt med måsten. Sakerna i sig är inte tråkiga, men själva måstandet är trist och gör det nästan omöjligt att genomföra.
  .

4 kommentarer:

  1. "kaffetåren den bästa är av alla jordiska drycker"... Hade en tant på hemmet som sa den versen om och om och om igen...
    Bli inte sjuk nu för fasen! Magsjuka är PEST!!!

    SvaraRadera
  2. Renée: Ah! Så var den kanske. Fast jag minns inte det sista, jordiska drycker. Spelar ingen roll! Kaffetåren är den viktigaste tåren!

    SvaraRadera
  3. Jag tror på det där med vitpeppar! Ta 10 korn så klarar du dig, det är jag övertygad om.

    SvaraRadera
  4. M.: Jag har tagit tio! Tog dem i morse så fort jag fick veta.... Och jag har klarat mig!

    SvaraRadera