torsdag 23 december 2010

Kvällen före dopparedan

Nu är jag klar med alla julklappar. De är även inslagna. Och herregud vad det är tråkigt att slå in paket, det är så tråkigt att jag inte ens orkar anstränga mig att få det snyggt. Det blir fult, snett och skevt. Ibland går det tunna hemska pappret sönder. Jag ska börja köpa lite dyrare, men bra papper på Ordning & Reda i fortsättningen. Då slipper jag bli irriterad.

Men, nu är de inslagna och de ligger under granen. Förutom de klappar som inhandlades för några veckor sedan, som jag glömt bort var jag la dem... Jobbigt, men när de dyker upp får jag väl ge bort dem då.

Vinet har vi börjat avnjuta, maken och jag. Han fixar just nu julskinkan, rullsylta (usch) och så provar han på att göra räkpaté (hoppas den blir god, god paté är vansinnigt gott!).

I morgon är det julafton hörrni! Och vi kommer få en vit jul. En vit jul! Precis som det ska vara. Härligt.
   .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar