måndag 9 juli 2012

När ska jag orka skriva då?

Jag har en bok att skriva. Och en reseberättelse.

Idag har jag inte orkat. Eller haft lust. Solen har skinit och jag har varit ute. Hängt tvätt, pillat på växter, jordförbättrat (hällt på gödseljord i krukorna) och vattnat grannens gödslade (?) gräsmatta.

Nu har jag ägnat nästan en timme åt att redigera bilder från Empire State Building. När jag nästan är klar säger maken: "Det är ingen idé att du redigerar på den datorn, den är inte färgkalibrerad."
Jag: "Eh, va?" (typ dum blondin)
Han: "Jag ska ta med en sådan hem i morgon."
Jag: "Eh, jaha." Grrrr. "Och det säger du nu?!"
Han: "Det har jag sagt till dig förut."
Jag (tänker): Varför har du inte tagit hem den tidigare i så fall?! Va? Va!?

I morgon ska jag försöka ta mig tid att skriva. Och förhoppningsvis visa lite bilder. Om maken kommit ihåg att ta med den där saken som kalibrerar färger. (Herregud, kan inte datorer fixa det själva. Det är faktiskt 2012 nu.)
       .

1 kommentar: