torsdag 2 januari 2014

Vänt på dygnet lite för mycket

Kommer inte i säng förrän efter midnatt och sover till långt in på förmiddagen. I morse ringde klockan nio. Maken skulle upp och jobba. Jag var lika sovande och trött som om klockan var sju. Hade säkert kunna sova till halv elva om jag inte blivit väckt.

Usch.

Jag gillar ju att lägga mig vid tio, halv elva-tiden och vakna vid halv sju. Få ut det mesta av dagen. Och de ensamma timmarna med en kopp kaffe innan resten vaknar är så himla guld i mund! Får bättra mig.

Ska även bättra mig vad gäller träning och skrivande.

Och så ska jag fundera på om jag ska fortsätta blogga eller inte. Är det lika roligt som tidigare? Ska jag ändra inriktning? Skaffa en slags röd tråd? Försöka skriva om saker som är intressanta för omvärlden? För vems skull bloggar jag och vart ska alla tankar och känslor ta vägen istället? Vill liksom inte bjuda mina Facebookvänner på allt … där finns många som jag egentligen inte borde vara vän med - folk från skoltiden som egentligen bara har mig som en i mängden "flest vänner på facebook när den dör vinner"

Nej, hellre då få vänner - som berikar på olika sätt. Extra kul är det att hitta bloggvänner på Facebook. Som man (ännu) inte träffat IRL, men har fått bra kontakt med ändå.

Nähä, nu ska jag redigera och/eller skriva lite nytt. Måste bli klar med eländet. Igår kväll lekte jag nämligen med tanken på att börja på något annat … suck.
.

2 kommentarer:

  1. Ja, en röd tråd kan ju aldrig vara fel, men att blogga om sitt liv och sin vardag är väl också en röd tråd på ett sätt. Skrivandet är ju en del av det med. Sedan kan man förstås specificera ännu mer och blogga bara om en viss del av livet. Det kanske beror på vad syftet med bloggandet är.
    Gott Nytt ÅR.

    SvaraRadera
  2. Kati: Jag tror inte att jag skulle kunna hålla mig till bara en sak, om jag ska vara ärlig. Har bara en känsla ibland av att jag vill och behöver förnya mig.
    Kan nog inte sluta blogga heller, har för mycket skrivbehov för det!
    Gott Nytt till dig med!

    SvaraRadera