tisdag 7 januari 2014

Vardagen smyger sig på

Maken jobbar idag. Barnen sover, en stund till, ska snart väcka dem. I morgon börjar skolan och allvaret igen. Som tur är börjar de inte förrän nio, skönt att få smyga igång med lite sovmorgon.

Själv har jag varit vaken drygt en timme. Har kört igång en omgång tvätt och gjort mig en kopp kaffe.

Tvättstugan har blivit svårt eftersatt den här helgen, liksom allt annat. Det har varit cup hela helgen. För två av barnen. Jätteroligt men intensivt. Vi har kört i (nästan) ilfart mellan hallarna, och vi har hejat och applåderat.

Dotterns lag åkte ut efter snöplig 1-0-förlust i åttondelsfinalen medan sonens lag tog sig ända till semifinal.

Jag har hunnit med kalas för min moster och försenat julfirande hos svärfar. Mysigt och trevligt. Idag ser jag fram emot att fortsätta redigera och leta fram tvättstugan.
.

1 kommentar: