lördag 7 februari 2015

Och nu … ladda om?

Två veckor gick fort. Alldeles för fort.

Mitt vikariat som receptionist på reklambyrå var precis lika roligt som jag föreställt mig. Jag har hela tiden vetat att det är ett perfekt jobb för mig, och att jag är perfekt för det.

Och där jag varit nu i två veckor … Åh! Längtar tillbaka.

F ö r h o p p n i n g s v i s  blir det en fortsättning lite längre fram. I någon form. Men innan dess ska jag ha några dagar hel-ledigt, sedan ska jag ladda om för att redigera min roman. Nu ska den få sitt livs viktigaste omgång.

Jag borde kanske jobba med min inställning lite? För jag tvekar till om jag kommer lyckas åstadkomma det som lektören tycker att jag ska ändra/förändra/förbättra. Men jag har liksom inget val. Jag VILL ju att det ska bli en välskriven roman. (Så välskriven den nu kan bli, av en nybörjare.)

*Djup suck* Orka. Jo, måste.

Först ska jag ha lite ledigt.


2 kommentarer:

  1. Ja, det är klart du måste! Det är jobbigt men du får tänka på hur mycket bättre det blir. Först och främst måste du förstås känna efter om du själv tror att ändringarna är i linje med din berättelse, lektörers förslag är just förslag och man MÅSTE inte följa alla, men man behöver förstå varför de säger det de säger och ta beslutet om de skulle göra boken till den bok du vill ha skrivit. Massor av pepp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt! :) Texten är min och ingen annans. Men jag tycker att hennes synpunkter och åsikter är bra.
      Tack för pepp! Behövs… :)

      Radera