torsdag 22 december 2016

Signering, julklapps-shopping och sjuk igen

I måndags skulle jag signera böcker, men eftersom jag inte sålde en enda bok blev ingen heller signerad. Men jag deppar inte över det, är faktiskt inte ens snopen. Det kändes bra ändå. Det var flera som tittade på boken, läste på baksidan och sa att den lät spännande och kunde vara något för dem själva, men eftersom de var på jakt efter julklappsbok till sin man/son osv tog de mitt visitkort och kanske köper via nätet.

Huvudsaken är att jag och boken är ute och syns. Att vara författare är att ha tålamod, har jag fått lära mig.

Jag var i alla fall välkommen tillbaka till butiken i vår igen. Och det tänker jag göra. Att stå i en butik och se bortkommen och övergiven ut är bland det obekvämaste jag vet - och jag växer lite varje gång jag utsätter mig för det.

På måndagen började jag känna av förkylningen igen. Om det var samma som bara tagit paus under helgen, eller en ny vet jag inte, men det blev bara sämre och sämre för varje dag. Igår var det fruktansvärt med hosta, feber och galen huvudvärk.

Idag är jag på benen igen men inte helt kry. Trött, matt och jobbig hosta som kräver att jag är nykissad hela tiden.

Det kan bara bli bättre nu!

1 kommentar:

  1. Åh usch, att vara ute och signera, aka stå och känna sig obekväm i ett hörn, är nog det jag ser fram emot minst om (nej näääär) mitt manus blir till bok. Tycker att det är starkt av dig att fortsätta signera, trots att det känns obekvämt :)

    SvaraRadera