lördag 29 april 2023

Jag har något att berätta

Kanske inte särskilt spännande för någon annan än mig. Och inte ens för mig, när jag tänker efter, men i skrivande stund är jag helt utmattad efter en ... jobbig arbetsvecka. (Milt uttryckt. Väldigt milt.) Men i alla fall:

Jag har sagt upp mig!

Ska kliva ut ur ekorrhjulet för andra gången i mitt liv. Tillfälligt eller tills vidare vet jag inte i nuläget. Och nej, jag har inget nytt. Än. Knappt ens en plan. Än.

Fast jo, planen är att skriva roman nr två och söka nytt jobb. Eller återgå till att vikariera, vilket jag trivdes bra med. Jag tycker om att äga min tid och bestämma över den själv. 

Kanske återupptar jag fotandet? Kanske ger jag mig i kast med något novellprojekt? Kanske börjar jag måla igen, utan att få tuppjuck för att jag inte längre behärskar konsten ... Kanske förbättrar jag min spanska (inte särskilt svårt eftersom jag i nuläget in kan särskilt många ord).

Vi får se vad det blir. Kanske kommer jag på vad jag vill bli när jag blir stor? Kanske vill jag bli författare? Hoppas det.

2 kommentarer:

  1. Oj oj det var modigt gjort att säga upp sig. Du verkar målmedveten så det kommer att gå bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nödvändigt för hälsan. Hoppas att det kommer gå bra ...!

      Radera