lördag 15 april 2023

Spanien i april!

När jag fyllde år fick jag en resa till Spanien av min man. 

Jag skulle få uppleva Spanien på våren! 

Och så himla skönt det var! Jag hade nog förväntat mig mer ... grönska. Men det var det inte. Vissa träd var inte ens gröna ännu, även om de var väldigt få.

Skönast var temperaturen! Så himla lagom. Behagligt varmt utan att bli svettig eller känna att solen bränner mot huden. 

Det enda smolket i glädjebägaren var att maken åkte på någon magåkomma och var sängliggande hela torsdagen och fredagen ... vi som skulle till Altea och äta lunch på torsdagen, gå längs strandpromenaden och titta i butiker och äta lunch på någon trevlig restaurang. Och på fredagen skulle vi träffat vänner och ätit middag ihop ... blev ju inget med det.

Men som tur är kommer det fler tillfällen. Förhoppningsvis. Även om de sista dagarna blev lite jobbiga så var det en fantastisk vecka! Mina blommor från tidigare somrar har överlevt, vilket gladde mig nästan löjligt mycket, liksom 'blomman för dagen' som jag planterade på baksidan. Det trodde jag faktiskt inte. Hoppas, hoppas, hoppas att den överlever fram till sommaren också.


3 kommentarer:

  1. Det är sådant en värdesätter mer nuförtiden - en lagom temperatur. 😘 Hoppas mannen piggnat till. ☺️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jag som skrev föregående kommentar. Safari vill tydligen att jag ska vara anonym.

      Radera
    2. Han mådde bättre när vi kom hem. :)

      Radera