måndag 3 april 2023

Poff! och så var jag sjuk

Vaknade i natt och insåg att jag mådde dåligt. Drömde hur jag styrde upp olika meddelanden till kollegor och rektor ... samma dröm om och om igen. 

När jag sovit klart trodde jag för en kort sekund att jag mådde bättre och skulle orka jobba, men tji fick jag. 37,6° i morgontemp ... sedan har febern fortsatt att gå upp och till slut stannade den på 38,8. Då tog jag två Alvedon.

Fy vad jobbigt att ha feber. Jag blir verkligen ynklig när det gör ont överallt och känns obehagligt. Jag har legat och slumrat hela dagen. Förutom nu när jag faktiskt orkar sitta i soffan en stund.

Den här förkylningen får gärna gå över lika fort som den kom. Är redan trött på den. Och vi som skulle ha kalas i morgon för våra blivande 22-åringar ... det lär vi få skjuta på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar